Varför vi tar betat för din missade tid.

 

När du bokar en behandling hos oss så godkänner du att bli debiterad hela beloppet om du inte avbokar din behandling senast 24h innan avsatt tid, oavsett anledning.

 

Varför debiterar vi dig för din missade tid?

 

Exempel 1: Du går till jobbet som vanligt och förväntas att jobba mellan 9-18, vid 10 dyker din chef upp och säger att du inte behövs mellan 10:30-12:00 och att du därför inte kommer få någon lön för den tiden, det är väl okej?

Exempel 2: Du börjar i vanlig ordning kl 9, du sätter ingång med dagens arbete och kl 12 kommer din chef in till dig och säger att du inte kan få någon lön mellan 13-15 eftersom du inte behövs då, men du får snällt stanna kvar eftersom du behövs igen 15-18, det är väl okej?

Behöver jag fortsätta? Är det här vanligt på din arbetsplats? På vår händer det flera gånger i veckan.
Min omsättning blir en del av min lön och när du inte dyker upp på din bokade tid så faller en del av min inkomst bort vilket i slutändan gör att jag får ta ut mindre lön den månaden, så om jag inte fakturerar de kunder som inte dyker upp på sina avtalade tider så kommer jag i slutet av månaden kanske varken ha råd med hyra eller mat på bordet.

Missar du din tid hos tandläkaren eller läkaren är det en självklarhet att betala, där är det ingen som förhandlar, samma gäller även hos oss.

När du beställer tid för behandling så gör vi ett muntlig avtal/ alternativt ett skriftligt avtal om du bokar online.
Jag förbinder mig att inte ge din tid till någon annan och
du förbinder dig att komma på din bokade tid.
Du kan flytta/avbeställa din tid men inte senare än 24 timmar
innan avsatt tid och även det är egentligen lite för kort tid för oss för att hinna
boka upp någon annan.
Därför är du betalningsskyldig, oavsett anledning till
sen avbokning eller uteblivet besök

Exempel: Du bokar en tid hos mig kl 12:00, men när du dyker upp så har jag precis tagit in en annan kund med motiveringen ”hon var här tidigare än dig, först till kvarn får först mala, du får komma en annan dag, muntliga avtal gäller inte”. Är det här acceptabelt för dig? Att jag bokar en tid med dig men sedan inte håller vårt avtal?
Att du tar dig tid från din dag för att komma till mig men att du får vända i dörren för att jag tagit en annan kund utan egentlig anledning?

Om DU får förhinder eller missar din tid av någon anledning är det tyvärr inte mitt ansvar, hur hårt det än kan låta.
Jag håller Din tid som Du har bokat.
Jag förbinder mig att Inte ge din tid till någon annan och du förbinder dig att dyka upp i tid.
Jag måste fortfarande betala min hyra och äta mat även om du känner att det kanske blev lite körigt just den dagen och helst skulle vilja flytta den till en annan dag.
Det kan du absolut göra, men inte senare än 24 timmar innan.

Jag ber dig därför att snälla visa respekt mot mig och min tid.
Det här är ingen liten hobby jag har vid sidan av, det här är mitt levebröd och jag sliter extremt hårt för att få göra det jag älskar.

Din bokade tid är viktig, den betyder väldigt mycket för mig.
Hela året, varje vecka, varje dag.

 

Tack för din förståelse!

 

Lite kort information om inkomster/lön för oss egna företagare.
Som egenföretagare i Sverige så kan man börja med att räkna
bort 50 % av summan av din behandling och sen dra bort
materialkostnaden. Vi tar 395 kr för en brasiliansk vaxning på
0,5 h så efter 50 %  ,lite drygt, som går till skatter så försvinner
även materialkostnaden, vi arbetar endast med högkvalitativa material
på alla våra behandlingar.
S
om du förstår så blir det inte några stora summor över, därför är varje bortfall av inkomst viktig.